Pelin idea on osittain samanlainen kuin ”rundi”, mutta nyt käytössä on myös tuplat ja triplat. Pelin nopein kierros voidaan heittää kuudella tikalla (tupla (ihan mikä tahansa), D1, T3, D10, 25 tai bullseye ja sama tupla millä aloitit).
Kengurun säännöt
Peliin pääset mukaan heittämällä ihan minkä tahansa tuplan. Tuplan jälkeen aloitat heittämään ykkösestä 25:een hyödyntäen tuplia ja triploja. Viimeinen tripla mitä voit käyttää on numero kuusi (6×3=18 eli seuraava numerosi on 19). Tuplan viimeinen numero on 10 (2×10=20 eli seuraava numero on 25).
Jos heität pelkän numero kymmenen, niin silloin joudut niin sanotulle pitkälle rundille. Eli joudut heittämään kaikki loput numerot järjestyksessä aina keskustaan asti.
Kun olet heittänyt keskustan (25 tai bullseye), niin tämän jälkeen pääset lopettamaan pelin siihen tuplaan millä pääsit peliin mukaan.
Kengurun voittaa se pelaaja joka heittää ensimmäisenä oman tuplansa. Tasoitus kierrosta ei ole.
HUOM! Jos heität kaikki kolme tikkaa peräkkäin oikeaan numeroon, niin silloin saat heittää yhden tikan kerrallaan seuraavaan numeroon. Tosin jos heität uusinta kierroksella heti väärään numeroon, niin vuoro siirtyy seuraavalla.
Kengurun hyödyt
Kenguru opettaa sinulle taulun monipuolista käyttöä ja näin opit tärkeitä heitto rutiineja vaikeisiin sektoreihin, niin tupliin kuin triploihinkin.